onsdag den 4. august 2010

Girltalk: How do you know?


De sidste par måneder (ca. fra jeg fyldte 15) har jeg tænkt over den her ting.
Hvordan ved man om man er kærester eller om man stadig bare lærer hinanden at kende altså om man stadig bare dater?
Hvordan ved man at den person man nu dater, er lige så monogam som du?
Da vi var mindre var det bare om at spørge "Skal vi være kærester?" eller sende et kæreste brev, med en Ja, Nej og Måske boks. Hvor drengen eller pigen, som modtog brevet bare satte et kryds i en af boksene.
Som lidt ældre kunne man sende en besked, men hvad gør man nu?
Jeg synes det er lidt underligt at sende eller modtage en sms hvori der står "skal vi være kæreste?" Selvfølgelig kan det være super sødt, men alligevel.
Skal man selv spørge, eller skal man vente på at han/hun spørger?
Og hvad skal man overhovedet spørge om.
"Skal vi være kærester?"
"Ser/dater du andre end mig?"
"Har du lyst til at se/date andre end mig?"
"Er vi eksklusive nu eller?"
"Jeg er ikke sammen med andre, er du?"
Det er nogen af de spørgsmål jeg har hørt mest indtil videre.
Og altså jeg synes personligt at det er rimelig gode bud, dog vil jeg sige at den første SKAL være face to face, efter min mening.

Men hvad synes I, skal man spørge eller skal man ikke?
Skal man bare lade det ligge eller hvad?
Hvis nu man lader det ligge og opfører sig som et kæreste par og sådan. Man dater ikke selv andre og forventer det samme af ham/hende, men man så finder ud af at ens "kæreste" stadig dater andre. Man spørger hvad der foregår, og han/hun siger at man ikke havde nogle aftaler og at forholdet ikke var eksklusivt. Hvad gør man så?

Så det store spørgsmål er How do you know and how do you do?
//Monalisa

3 kommentarer:

  1. Da jeg først mødte min kæreste var vi først ude sammen med nogle fælles venner, og derefter fik vi hinandens numre, og tog selv ud på date. Den date var perfekt, og det lå også i luften om aften, at der nok var mere imellem os. Vi skrev derefter sammen, og der var det også smser, som var mere end venner. Og en dag skrev min kæreste han havde sagt til sin bror at jeg var hans kæreste, og om det var okay, og sådan blev vi egentligt kærester, og det er ved at være laaang tid siden nu :-)

    Jeg vil sige man altid kan mærke hvis der er lidt imellem to mennesker, både på atmosfæren og den anden person, men også på smser, så det er lidt at føle sig frem, og man kan blive nødt til at spørge om hvorvidt man er kærester eller ej, selvom det kan virke pinligt og akavet :-)

    SvarSlet
  2. Det er rigtigt det med at man kan mærke det, og man kan også mærke det i måden man skriver til hinanden(: Og ja, man bliver vel nødt til at spørge på et eller andet tidspunkt.
    Synes i hvert fald at jeres måde at blive kærester på er super sød! Er rigtigt glad for at du gad dele historien med os!:)
    //Monalisa

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

Alle billeder på bloggen har vi enten selv taget eller fundet på nettet. Hvis du ejer rettighederne til nogle af disse billeder. Så skriv venligst til Monalisa på Monalisa.s95@live.dk og billederne vil øjeblikkeligt blive fjernet. Alle billeder vi selv har taget tilhører os. Vær sød og indsæt link der fører tilbage til denne blog