søndag den 12. september 2010

GirlTalk: Er alder bare et tal?

Når jeg siger piger i dette indlæg mener jeg hunkøn og når det er drengene mener jeg hankøn, for det her handler jo ikke KUN om teenagere og unge mennesker:)

I de sidste mange mange måneder har der været diskussion om hvornår der er alt for stor forskel på en dreng og pige i et forhold, eller om der overhovedet kan blive for stor forskel..

De drenge på min alder (14-15-16) som jeg kender synes at det er ulækkert hvis en 14-15årig pige kommer sammen med en på 18 Hvorimod de ældrer drenge jeg kender mener at det er helt normalt. Pigerne synes derimod at det er den helt perfekte alder..

Jeg har det personligt sådan at jeg ikke vil ku komme sammen med en på min egen alder. Når jeg går på gaden og ser en flot dreng så tænker jeg "wow han er lækker, men han er så ung, lidt ranglet måske.. hmm!?"
Og sådan tænker jeg virkelig, og det er hvér gang.
Drengene i Aalborg i den her alder, er simpelthen alt for poppede og spinkle. Og min kæreste skal altså være højere og have bredere skuldre end jeg har. Han skal ikke være fed vel og heller ikke sådan en mega buff fyr der er skaldet og har en masse tattooveringer og sådan. Nej det går heller ikke.. Ej nu kommer jeg helt ind på det forkerte emne....
Tilbage til emnetDer bliver tit debatteret om det er forkert at en 22årig kvinde er sammen med en lad os sige 29årig man.Det er jo ingenting. Jeg mener hvis det havde været en 16årig pige og en 25årig mand, ja så havde der helt sikker været et stort problem for en masse mennesker.
Så havde de 7år betyder noget.
I hvert fald for mange af de mennesker jeg kender..

Jeg har veninder der synes at det er OK at en 13årig pige kommer sammen med en 18årig dreng, og så er der andre veninder inklusiv mig der mener at det er heelt forkert..
Drengene (14-16år) er selvfølgelig enig med de sidste piger, for de ældre drenge ta'r jo de piger som de 14-16årige drenge gerne vil ha'.
De 14-16årige drenge kan jo ikke være kærester med sådan nogle 10-11årige piger, derfor kan dette være et problem. For de drenge vil jo også gerne have kærester og til sidst vil de måske ty til de mindre piger..

Og så er der de drenge der er kærester med ældre piger, og det her er måske lidt dobbeltmoralsk af mig, men jeg tror aldrig jeg vil ku' være sammen med en yngre fyr..
Det er slet ikke fordi jeg har noget imod dem der har kærester der er yngre, og jeg kender også et par stykker som har prøvet det op til flere gange.
Og da jeg lavede research (ja jeg har faktis lavet research!:D) til dette emne så virkede det somom, at pigerne der ikke selv er til yngre drenge, mener at det er totalt forkert og lidt... underligt?!
Men hvorfor skal det være underligt?

Så spørgsmålene er:
Hvorfor er det kun piger der må have ældre kærester?
Må drenge have ældre kærester?
Er det ligemeget, hvor stor forskel der er på drengen og pigens alder?

//Monalisa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Alle billeder på bloggen har vi enten selv taget eller fundet på nettet. Hvis du ejer rettighederne til nogle af disse billeder. Så skriv venligst til Monalisa på Monalisa.s95@live.dk og billederne vil øjeblikkeligt blive fjernet. Alle billeder vi selv har taget tilhører os. Vær sød og indsæt link der fører tilbage til denne blog